Dyskografia


STRZYGA - CD 2016
MNIEJSZE ZŁO - CD 2015
SVANTEVIT - CD 2013
POSTRZYŻYNY - EP 2012
REAKCJA POGAŃSKA - CD 2009
TUTMESZ-TEKAL - CD 2002
MORIBUKA - CD 1999

STRZYGA - CD/2016

LISTA UTWORÓW:
1. Marysia
2. Rodzanice
3. Pocałunek
4. Alhambra
5. Lazare
6. Buba
7. Gdy Rozum Śpi
8. Aziareczka
9. Pani pana
10. Miesiac
11. Sargon
12. Sokol mi leta vysoko
13. Rosa
Bonus track:
Wóda zryje banię


Najnowszy album grupy Percival Schuttenbach jest wielowątkowy: z jednej strony to odwołanie do ich starszej twórczości, której zespół nie miał jeszcze okazji zarejestrować w wysokiej jakości, z drugiej strony zawiera trochę nowości, pokazujących, w którym kierunku grupa będzie zmierzać. Jest to album niekoncepcyjny, choć wszystkie historie zawarte w utworach spina w całość postać tytułowej strzygi. "Strzyga" to wielki miks różnorodności: nawiązania do kultury ludowej, charakterystyczne dla Percivala poszukiwania instrumentalne, utwory z "Wiedźmina" w wersji folkmetalowej, a także tradycyjne już na płytach zespołu nawiązania do mitologii słowiańskiej i baśni z pogranicza horroru i zabobonu.

Płyta nagrana w studio Custom34 w kwietniu 2016 roku.
Mix, mastering i produkcja - Jacek Miłaszewski


MNIEJSZE ZŁO - CD/2015

LISTA UTWORÓW:
1. Oberek
2. Oj tam na mori
3. Żmij i dziewczyna
4. Dzierzba
5. I nie wrócił...
6. Miodunka
7. Martwe zło
8. Zmora
9. Tridam
10. Nilfgaard
11. Cantara (Dead Can Dance cover)



"Pierwszy polski album folk - metalowy odwołujący się tak gruntownie do rodzimej, polskiej kultury ludowej"

W 2006 roku Percival Schuttenbach skomponował i nagrał w formie demo ilustrację muzyczną do opowiadania "Mniejsze zło" Andrzeja Sapkowskiego. Wiele z ówcześnie powstałych utworów, które zresztą nigdy nie ujrzały światła dziennego (a raczej nigdy nie miały okazji być publicznie przedstawione słuchaczom), zostało od nowa zaaranżowanych i to one stanowią fundament albumu. Stąd też tytuł płyty -"Mniejsze Zło". To jednak nie wszystko. Idąc za ciosem zespół umieścił w tekstach utworów -w formie przewijającej się nici -nawiązania do tytułowego mniejszego zła, zadając pytania, dając do myślenia. Sama tematyka tekstów, jak również muzyki, opiera się na polskich ludowych legendach i przypowieściach tak skrzętnie zapisanych w XIX wieku przez Oskara Kolberga. Wiele momentów albumu odnosi się do ludowych pieśni zachowanych przez tego zasłużonego etnografa i folklorysty. Legendy i opowieści pochodzą nie tylko z terenów objętych dzisiejszymi granicami, ale również tych historycznie z Polską związanych, a obecnie leżących na Białorusi czy Ukrainie. "Mniejsze Zło" to również połączenie tej ludowej żywiołowości z mocą i agresją metalowej muzyki. Idealne dopasowanie energii naszych tradycyjnych tańców, inspiracji również dla Chopina czy Bacewicz, z thrashową energią i kaskadą dźwięków kojarzonych z gigantami metalu takimi jak Slayer. Zespół Percival poświecił wiele pracy i czasu, aby nowy album odpowiednio zabrzmiał. Pod czujnym okiem reżyserów dźwięku z Uniq Sound Studio powstało działo od początku do końca przemyślane. To, oraz doświadczenie zespołu w pracy nad słowiańską kultura, dawnymi pieśniami, legendami i tradycją, zostało w pełni wykorzystane, aby stworzyć muzykę, która w końcu nie jest kalką zachodniej kultury. Jest nagraną z sercem i oddaniem rodzimą muzyką, prawdziwym polskim folk - metalem!

SVANTEVIT - CD/2013

LISTA UTWORÓW:
1. Okrutna pomsta
2. Satanael
3. Svantevit
4. Wodnik
5. Bitwa
6. Upiory
7. Wiking
8. Tryzna



Muzyka: Percival Schuttenbach
Teksty: Percival Schuttenbach


W roku 1168, duński król Waldemar najechał i spalił ostatnią świątynię słowiańskiej wiary. Wraz z upadkiem Arkony centrum kultu Svantevita przyszedł kres Słowian połabskich, którzy na kilkaset lat pogrążyli się w mrokach niepamięci. Percival Schuttenbach, po 845 latach, pragnie przypomnieć ten dzielny wojowniczy lud słowiański, którego siedziby z racji swego najbardziej na zachód wysuniętego położenia, jako pierwsze padły ofiarą bestialskich praktyk chrystianizacyjnych zachodniego możnowładztwa. Utwór „Svantevit" jest pierwszym singlem albumu o tym samym tytule który w całości poświęcony jest Słowianom połabskim. Opowieść snuta przez cały album o walce, zawiści, tradycji, w której spotkacie leśne demony, groźnych wikingów, słowiańskie Bogi i doświadczycie mrocznych rytuałów. 

POSTRZYŻYNY - CD/2012

postrzyzyny LISTA UTWORÓW:
   STRONA A:
* Okrutna pomsta (Przelejmy krew)
* Svantevit (Zwycięstwo starej wiary)
* Satanael (Złowrogie miłosierdzie)

   STRONA B:
* Rodzanice
* Hymn Watahy
* Buba


"Postrzyżyny" to mini album, który zapowiada najnowszą płytę Percival Schuttenbach - "Svantevit"!

Opowieść snuta w trzech premierowych utworach ze "Svantevita" zawartych na mini albumie "Postrzyżyny" nawiązuje do tradycji i korzeni słowiańskich.

  Do mini albumu dołączyliśmy 3 utwory, które nigdy wcześniej nie ukazały się na żadnym wydawnictwie, a które idealnie pasują do tematyki płyty.  


REAKCJA POGAŃSKA - CD/2009

reakcja LISTA UTWORÓW:
1. Gdy rozum śpi (słowa: Mikołaj Rybacki, Kornelia Rybacka; muzyka: Percival Schuttenbach)
2. Rosa (pieśń z Podlasia)
3. Pani Pana (pieśń polska)
4. Pocałunek (słowa: Howard Pyle, tłumaczenie: Jerzy Krzysztoń, muz.: Mikołaj Rybacki)
5.Aziarechka (pieśń białoruska)
6. Jadą konie (pieśń polska)
7. Lazare (pieśń bułgarska)
8. Reakcja pogańska (słowa: K. Iłłakowiczówna, „Święty Ostrów” (fragment), muzyka: Percival Schuttenbach)
9. Oj Dido (słowa:Tuwim, „Z uroczysk”, muzyka: Percival Schuttenbach)
10. Satanismus (Braniewo song) (słowa: najbardziej wytrwali uczestnicy VIII Althingu w Braniewie, muzyka: Percival Schuttenbach)

11. Pasla (pieśń ukraińska)


Percival Schuttenbach:

* Katarzyna Bromirska- wiolonczela, śpiew, sopiłka, Kaos Pad II, programowanie;
* Mikołaj Rybacki- gitara, gitara akustyczna, gitara basowa, mandolina, róg, ligawa, wspomagajki, programowanie, śpiew;
* Joanna Lacher- śpiew, gitara basowa;
* Piotr Banaszkiewicz- bębny, instrumenty perkusyjne;
* Gościnnie zagrał: Mariusz „Muzykomaniek” Tryniszewski - gitara basowa (Jadą Konie).

Muzykę nagrano w RedBaaron Studio w maju-lipcu 2009.
Produkcja muzyczna - Mikołaj Rybacki.
Mix i Mastering - Bartłomiej Góra
Projekt okładki: Kornelia Rybacka.
Zdjęcia: Zuzanna Rybacka, Mikołaj Rybacki, Marcin Somerlik.


  • REAKCJA POGAŃSKA
  • REAKCJA POGAŃSKA
  • REAKCJA POGAŃSKA


Pomysł na płytę opiera się na połączeniu pozornie mało podobnych nurtów muzycznych. Z jednej strony muzyka ludowa, oryginalne dawne pieśni, specyficzne zaśpiewy, utwory, które pomimo dość dużej popularności muzyki folkowej w dalszym ciągu są na granicy zapomnienia lub wręcz trzeba je rekonstruować. A z drugiej strony równie niszowy metal i ciężki rock. Większość utworów na płycie to właśnie oryginalne pieśni ludowe w metalowo-rockowej aranżacji. Te dwa pozornie rożne nurty przesiąknięte są tą samą pierwotną, nieujarzmioną energią i tę energię postanowiliśmy w głównej mierze wyeksponować.

Jednocześnie staraliśmy się zawrzeć na płycie kwintesencję brzmienia naszych wcześniejszych doświadczeń i poszukiwań. Dzięki temu powstał bardzo spójny, ogromnie mocno działający, a jednocześnie świeży i oryginalny album, z którego jesteśmy naprawdę dumni!

Tytuł okładka i muzyka na płycie odnoszą się wyłącznie do wydarzeń historycznych z lat 1034 - 1037, i mającej za sobą dość mocne argumenty hipotezy o pierworodnym synu Mieszka II - Bolku Zapomnianym - który chciał przywrócić pierwotną słowiańską wiarę.

"Jeden waleczny król wymazany został z rzędu panujących" *

Reakcja pogańska -- to historyczna nazwa nawrotu pogaństwa w latach 1034-1037. Legenda głosi, że po śmierci Mieszka II Lamberta w ogarniętym chaosem i nękanym najazdami młodym państwie polskim na tron wstępuje Bolesław Mieszkowic, zwany również Zapomnianym. Bolesław II przywraca odrzuconą słowiańską wiarę ojców, wkrótce jednak zostaje podstępnie zamordowany. Powstanie w latach 40. XI wieku ostatecznie dławi jego młodszy brat Kazimierz Odnowiciel przy pomocy rycerzy niemieckich.
* zdanie to pochodzi z "Tabula regnum Poloniae" z końca XIV w.

Nieoficjalnym tytułem i hasłem naszej płyty, może być parafraza symbolicznego dla muzyki tytułu, pierwszej płyty Metallicy, czyli - Folk'em All która świetnie charakteryzuje zawartość płyty. Jej połączoną folkową i metalową młodzieńczą energię.

??? - CD/2006

new_min

Z powodu licznych zmian personalnych na przestrzeni lat 2003-2006, płyta nie została dokończona.
Nie wiemy, czy kiedykolwiek wrócimy do jej nagrywania.








TUTMESZ-TEKAL - CD/2002

tutmesz_min LISTA UTWORÓW:
1. Sargon (muzyka: Mikołaj Rybacki)
2. Dla Natalii (muzyka: Mikołaj Rybacki)
3. Gdy rozum śpi (słowa: Mikołaj Rybacki, Kornelia Rybacki, muzyka: Mikołaj Rybacki)
4. Atak maszyn (muzyka: Mikołaj Rybacki)
5. Ptaszkowi (muzyka: Kornelia Rybacka)
6. Tutmesz-Tekal (muzyka: Mikołaj Rybacki)
7. Folk kalifornijski (muzyka: Slayer, Megadeth, Death)
8. Vypraulyala maci syna (białoruska pieśń ludowa)
9. Sng Gfx 4 (muzyka: Mikołaj Rybacki)
10. Moribuka (muzyka: Mikołaj Rybacki, Kornelia Rybacka)
11. Żyn czyn czyn (muzyka: Mikołaj Rybacki)
12. Nilfgaard (muzyka: Mikołaj Rybacki, Kornelia Rybacka, Katarzyna Bromirska)


Percival Schuttenbach:

*Katarzyna Bromirska- wiolonczela, keyboard
*Kornelia Rybacka- bas, kontrabas, djembe, sopiłka, dzwonki, głos
*Mikołaj Rybacki- gitara, gitara akustyczna, głos, programowanie



Nagrań dokonano między lipcem 2001 a czerwcem 2002.
Realizacja - Mikołaj Rybacki, Arkadiusz Stachowski
Gościnnie wystąpili : Martyna Pietras - śpiew, Witold Kozłowski - terurka, chór Kniażyc - śpiew
Projekt okładki - Mikołaj Rybacki


  • Tutmesz-tekal


Recenzja z czasopisma Gitara i Bas (4/2003(64)) lipiec/sierpień :
"Trio PERCIVAL SCHUTTENBACH usiłuje połączyć to, co pasuje do siebie jak pięść do nosa: szeroko pojęty folk (białoruski, bliskowschodni, iberyjski itp.) z radykalnym metalem.

I tak na omawianym tutaj demo, poza instrumentalnymi kompozycjami lidera zespołu, gitarzysty Mikołaja Rybackiego, znalazły się zarówno białoruska pieśń ludowa, jak i Folk kalifornijski- kompozycja na motywach SLAYERA, MAGADETH i DEATH.

Typowo gitarowych odniesień, świadomych bądĽ nieświadomych, szukałbym w rocku bardziej klasycznym, u Mike'a Oldfielda, a nawet Jana Akkermana (zob. np. tytułowy Tutmesz-Tekal).Jest to zatem przywołanie absolutnie "górnej półki" gitarowego wykonawstwa, ale - jak mi się wydaje- adekwatne do tych fragmentów, gdzie Rybacki prezentuje się jako gitarzysta poszukujący nowych brzmień i oryginalnych rozwiązań harmonicznych. A wszystko to na tyle sprawne, muzycznie wyrafinowane, że zasługuje na baczniejszą uwagę

W końcu nie co dzień zdarzają się udane połączenia brzmień gitary elektrycznej i wiolonczeli, jeszcze rzadziej niewiasty sięgają po gitarę basową i kontrabas i wycinają na nich, że hej (ho), a w PERCIVALU, proszę bardzo! Podobać się może klimat poszukiwania, poznawania zakrytych dotąd regionów, zapomnianych muzycznych światów, a też - jak mi się wydaje - chęć estetycznej transgresji, przekraczania "stereotypów" instrumentalnych i melodycznych przypisywanych określonym nurtom stylistycznym.

Od członków zespołu, od ich wyobraĽni i wiedzy zależy czy będzie to podróż do kresu nocy, czy wyprawa po złote runo.
*** 1/2"

Krzysztof Kuczkowski

MORIBUKA - CD/1999

Moribuka LISTA UTWORÓW
1. Oberek (muzyka: G. Bacewicz)
2. Moribuka (muzyka: Mikołaj Rybacki, Kornelia Rybacka)
3. Jezioro łabędzie (muzyka: P. Czajkowski)
4. Zaszło słonko (muzyka: melodia tradycyjna, Mikołaj Rybacki)
5. Asurbanipal (muzyka: Mikołaj Rybacki)
6. Tiglatpilesar (muzyka: Mikołaj Rybacki)




Percival Schuttenbach:

*Mikołaj Rybacki - gitara, mandolina, programowanie
*Kornelia Rybacka - bas, sopiłka,instr. perkusyjne
*Katarzyna Bromirska - wiolonczela;


Nagrań dokonano na przełomie sierpnia i września 1999 roku
Realizacja - Katoda
Projekt okładki - Mikołaj Rybacki
Foto - Martyna Podolska



Jest to nasze pierwsze demo, a jednocześnie próba określenia się. Próba położenia podwalin pod - muzykę syntetyczną. Płytę najlepiej charakteryzuje tekst Kornelii (w dziale Legenda), w którym zawarta jest wizja jakiej doznał Percival i jednocześnie wizja zespołu w ogóle. Grafika na okładce łączy oba przekazy w jedną opowieść.

Sama muzyka przechodzi płynnie od folku, którym zajmowaliśmy się wcześniej, poprzez eksperymenty z nowoczesnymi brzmieniami kontrapunktowanymi nawiązaniem do klasyki, aż do ostrego rocka i metalu - naszych najpierwszych inspiracji, a jednocześnie późniejszych fundamentów muzyki Percivala.

Jest tu wiele świadomych kontrastów, a nawet delikatnych żartów, jak choćby ten w pierwszym utworze, który jest w brzmieniu najbardziej folkowy, a jednocześnie z folkiem ma niewiele wspólnego. Jest bowiem dziełem fortepianowym znanej kompozytorki - Grażyny Bacewicz należy więc, zaliczyć go raczej, do muzyki klasycznej.