Projekty

Percival Schuttenbach swoją działalnością obejmuje również dwa podprojekty:

Percival - projekt wczesnośredniowieczny

Folk historyczny

  • percival

Stworzyliśmy ten projekt w wyniku fascynacji historią i archeologią doświadczalną, zaangażowania w ruch odtwórców historii oraz chęci propagowania naszych słowiańskich korzeni a także przedchrześcijańskich tradycjii ludów mieszkających w basenie Morza Bałtyckiego.
Repertuar projektu stanowią pieśni ludów Słowiańskich i nie tylko, a także nasze własne kompozycje, które mają przekazać klimat i atmosferę wczesnego średniowiecza i przenosić słuchacza w świat naszych przodków.

Więcej o projekcie można dowiedzieć się na stronie www.percival.pl


Percival - II wojna światowa

Pieśni powstańcze i partyzanckie

  • percival_IIw

Muzyka z czasów II wojny światowej, Powstania Warszawskiego, partyzantki. Znane pieśni patriotyczne i nie tylko w aranżacjach przywodzących na myśl tamte czasy i wydarzenia. Nasze instrumentarium w tym projekcie stanowią: akordeon, mandolin i prosty bęben.





Percival Schuttenbach w ciągu swojej historii zainicjował lub przyłączył się do wielu ciekawych projektów muzycznych. Poniżej przedstawiamy je pokrótce.



SŁOWIAŃSKI MIT O STWORZENIU ŚWIATA (2008 - )

smoss Projekt powstał w momencie, kiedy zgodziliśmy się stworzyć muzykę do spektaklu o tym właśnie tytule. Pierwsze jego wykonanie miało miejsce na Wolinie w 2008 roku, a w roku następnym odbyła się premiera płyty projektu.

Obecnie członkami SMOSSu są: Mikołaj, Christina i Katarzyna oraz Radbor, pomysłodawca całości.

SMOSS koncertuje do dzisiaj, nie tylko w Polsce, ale i za granicą.

Więcej o projekcie możecie dowiedzieć się na stronie: www.slowianskimit.net.pl





TROLL SCHUTTENBACH (2008 - 2009)

troll Ten projekt powstał jako połączenie sił naszych i Roberta Jaworskiego, znanego jako Robert DELIRA z takich zespołów jak Żywiołak i Roberto DELIRA & Kompany. Zagraliśmy kilka koncertów, udało się też nagrać wspólny kawałek pt. "Buba", która jest dostępny m.in. na epce "Postrzyżyny".
Niestety, pomimo dobrze zapowiadających się początków, współpraca zakończyła się w sposób naturalny z powodów różnorakich, z których jednym z ważniejszych był brak czasu i możliwości głębszego zaangażowania się w projekt obu stron.








PERCIVAL-KNIAŻYCZ (2002)

kniazycz Grupa Kniażycz, z którą mieliśmy okazję współpracować, pochodzi z Białorusi i działa przy Uniwersytecie w Połocku. Zajmuje się ona odtwarzaniem dawnych, pogańskich obrzędów i archaicznych śpiewów głównie z terenu północnej Białorusi. Pieśni przez nich wykonywane urzekły nas swoim pięknem i emanującą z nich siłą. Dodając do nich partie instrumentalne staraliśmy się podkreślić te ich cechy. Wspólnie utworzone aranżacje pieśni białoruskich mieliśmy okazję zaprezentować zarówno w Polsce (Lubin, Wrocław) jak i na Białorusi (Nowopołock).

Z powodu odległości i kosztów projekt okazał się jednorazowy.



TUTMESZ-TEKAL (2002)

tutmesz Projekt ten był naszą pierwszą próbą realizacji tego, o czym marzymy - spektaklu łączącym różne dziedziny sztuki: muzykę (oczywiście naszego autorstwa i w naszym wykonaniu), malarstwo i grafikę (stworzone przez Mikołaja), filmy i slajdy, teatr. Poza tym pokazy ognia, które tworzą niesamowitą atmosferę. Całość miała służyć przedstawieniu historii miasta Tutmesz-Tekal, wymyślonego przez nas i będącego częścią opowiadania o Alhambrze.






KOŃCÓWKA (2002)

To przedstawienie o świecie współczesnym - o mediach, ktore sterują ludźmi, ich myśleniem, które uzależniają od siebie. Spektakl miał formę przedstawienia ulicznego i stworzony został na zlecenie Ośrodka Profilaktyki i Wczesnej Terapii Uzależnień. Muzykę do Końcówki skomponował Mikołaj Rybacki, który był też autorem animacji stanowiących integralną część spektaklu. Reżyserem całości był Rafał "Belushi" Ratajczak (Świnka Halinka).

Spektakl wystawiony został tylko jeden raz, na Wzgórzu Zamkowym w Lubinie.
Chociaż planowane były dalsze występy, z powodów głównie finansowych projekt uległ zawieszeniu.





PERCIVAL-OVO (2000-2002)

Projekt ten powstał po tym, jak poznaliśmy grupę Ovo na festiwalu folkowym w Radomiu. Jako że są oni grupą wokalną, my zaś wykonywaliśmy muzykę czysto instrumentalną, stwierdziliśmy, że będziemy się doskonale uzupełniać, a połączenie naszych sił może przynieść ciekawe rezultaty. Stworzyliśmy razem materiał, który łączył pogańskie, archaiczne śpiewy różnych regionów świata z folkrockowym brzmieniem i dużą ilością eksperymentalnych dźwięków. Nasza współpraca dała pozytywne rezultaty, nie tylko w postaci aprobaty publiczności, przed którą mieliśmy okazję występować, ale też III nagrody oraz nagrody specjalnej Orkiestry pod wezwaniem św. Mikołaja na Mikołajkach Folkowych w Lublinie w roku 2000.